Ez a koncepció a jövő repülőgépét mutatja be, hogy a 21. században milyen is lehetne egy olyan gép, aminek a műszaki megoldásai barátságosabbak a környezethez a jelenleginél, emellett hatékonyabb legyen.
Nagyrészt a mai technológiákon alapul a terv, a jövőre kivetítve, mint a blended wing body, vagy a hibrid szárny és test architektúra.
Az elvárások, amit megfogalmaztak:
- csökkenjen a repülőgép légellenállása
- csökkenjen a súlya
- csökkenjen a motor fajlagos üzemanyag-fogyasztása
- csökkenjen a nitrogén-dioxid kibocsájtás
- csökkenjen a zajterhelés
- csökkenjenek a károk, egy esetleges kényszerleszállásnál
- önellátóbb legyen
A tervező a következőképpen álmodta meg a gépét, amit AWWA-VA névre keresztelt: géptörzs és a szárnyak kerámia, vagy rost kompozitok, nano szén szálakból, optikai kábelezés, öngyógyító bőr külső, hibrid elektromos motorok, aktív szárny, dupla repülőgéptörzs, virtuális ablakok, hatszögletű mikro-napelemek.
A szárnyak a ma használatosoktól teljesen eltérő felépítésű, amely egy esetleges kényszerleszállás alkalmával elválnak a törzstől.
Az akkumulátorok várható fejlődésének köszönhetően lehetővé teszi, hogy hibrid turbó-elektromos meghajtási rendszert alkalmazzanak.
A motorokat 45 fokos szögben meg lehet dönteni, ennek köszönhetően a felszállás jóval rövidebb úton megvalósítható.
A befogadóképessége 755 utas, három szinten elhelyezve. A legfelső szintre a minden luxussal felszerelt 1. osztályt képzelte a tervező. A középső szinten lenne a Bussines Class valamint a gép elején és a végén a turista osztály.
Sajnos a hozzáértők szerint a képeken látható repülőgép nem kapná meg soha sem a felszállási engedélyt, mert sok meglévő biztonsági előírást nem tudna teljesíteni, ami főleg a méreteiből adódik. Mindezek ellenére ez egy előremutató terv, ami ha így nem is de sok részletével egészen biztosan fogunk találkozni a jövő repülőin.
Tervező: Oscar Vinals
Hasonló érdekes cikkeket olvashat az Oggi magazin oldalain!