Éles teszten próbálják az első önjáró elektromos kisbuszt Miamiban és Las Vegasban. Az Ollit a Local Motors állítja elő 3D nyomtatással.
Már több önjáró kisbusz koncepciót is bemutattunk az oldalainkon, mint a Otobuxi - elektromos kisbusz és a Pixi, a kis városi busz koncepció. Most azonban egy olyan következik, ami már a tesztüzemnél tart hamarosan.
A Local Motors fejlesztette ki az Olli kisbuszt, ami 12 utast képes szállítani egyszerre.
A többi autógyártóval ellentétben a Local Motors úgy gondolja, hogy az önjáró autó üzembe helyezéséhez csak a jogi háttér hiányzik.
A kisbusz építése 11 órát vesz igénybe és teljesen a vevő igényeihez tudják igazítani a kialakítást. Ez a modern gyártási eljárásnak köszönhető, az Olli legtöbb alkatrészét 3D nyomtatással állítják elő, ami mindössze 10 órát vesz igénybe. Éppen ezért az egyedi megrendeléseket is a hagyományos gyártási költségek töredékéért tudják kielégíteni. A maradék egy óra a busz összeszerelésére megy el.
A vezérlést is a Local Motors fejlesztette partnereivel. Az IBM Watson mesterséges intelligencia felel a jármű kezelőfelületéért. Vele tudja az utas közölni a célállomást és kérdéseket is lehet hozzá intézni. Az IBM szerint az Olli kész megoldást jelent az önvezető járművek világában, amihez a Watson kognitív képességei is hozzájárulnak. A kisbusz több mint 30 szenzort kapott és folyamatos adatkapcsolatban van az IBM felhőjével.
A szolgáltatást az Uberhez hasonlóan képzelik el. Egy mobil alkalmazás segítségével lehet a kisbuszt megrendelni és ennek a segítségével lehet fizetni is. Ezáltal gyakorlatilag nincs szüksége a hagyományos buszmegállókra, háztól házig szállít, mintegy taxi.
Az első tesztek Miamiban és Las Vegasban indulnak hamarosan, de folynak a tárgyalások Berlinnel és Koppenhágával is. Sajnos Budapestről nincs hír.